RELEVANSI BENTUK ABREVIASI DALAM IKLAN BELANJA ONLINE DENGAN PUEBI
Abstract
Abstrak. Pemahaman mengenai bentuk abreviasi perlu dikaji dari kaidah-kaidah pembentukan kata dalam bahasa Indonesia. Kaidah pembentukan kata dapat disesuaikan dengan PUEBI. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi kesesuaian bahasa yang digunakan dalam PUEBI di media belanja online. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan kualitatif dengan metode ilmiah. Hasil penelitian ini adalah terdapatnya bentuk abreviasi yang sudah sesuai maupun belum sesuai dengan PUEBI.Downloads
Authors publishing in the Journal will be asked to sign a Copyright Assignment Form. In signing the form, it is assumed that authors have obtained permission to use any copyrighted or previously published material. All authors must read and agree to the conditions outlined in the form, and must sign the form or agree that the corresponding author can sign on their behalf. Articles cannot be published until a signed form has been received.It is a condition of publication that authors assign copyright or license the publication rights in their articles, including abstracts, to email jurnalparafrase@untag-sby.ac.id. . This enables us to ensure full copyright protection and to disseminate the article, and of course the Journal to the widest possible readership in print and electronic formats as appropriate.