PENGARUH PERSONAL SELLING DAN SALES PROMOTION TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN LAPTOP PADA KONSUMEN

  • Steffy Andreani Kosim

Abstract

This research aims at determining (1) the influence of personal selling partially to purchase decision (2) the influence of sales promotion partially to purchase decision and (3) the influence of personal selling and sales promotion simultaneously to the decision of purchasing laptops on consumers of Pegasus Computer Tebing Tinggi. Personal selling and sales promotion are promotional tools that are part of the marketing mix that can support purchase decisions. This research was conducted by distributing questionnaires to 100 respondents who are consumers of Pegasus Computer Shop Tebing Tinggi. The method used for this research is quantitative method with correlation analysis techniques and multiple linear regression whereas for hypothesis testing is used coefficient of determination test (R2), t test and F test. The result shows that there is a partial and simultaneous influence between personal selling and sales promotion to purchase decision. 

Keywords:  Personal selling, sales promotion, purchase decision

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bungin, B. (2010). Metodologi Penelitian Kuantitatif : Komunikasi, Ekonomi dan Kebijakan Publik serta Ilmu-ilmu Sosial Lainnya. Kencana Prenada Media Group.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Principles of Marketing (16th Edition ed.). Pearson.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management (14th Edition ed.). Pearson.

Kotler, P., Keller, K. L., Ang, S. H., Leong, S. M., & Tan, C. T. (2009). Marketing Management An Asian Perspective. Pearson.

Peter, J. P., & Olson, J. C. (2010). Consumer Behavior & Marketing Strategy (9th Edition ed.). New York: McGraw-Hill .

Priyatno, D. (2013). Mandiri Belajar Analisis Data Dengan SPSS . Yogyakarta: Mediakom.

Riadi, E. (2016). Metode statistika parametrik & nonparametrik. Tangerang: Pustaka Mandiri.

Schiffman, L. G., Kanuk, L. L., & Hansen, H. (2012). Consumer Behaviour A European Outlook (2nd Edition ed.): Pearson Education Limited.

Sujarweni, V. W. (2015). SPSS Untuk Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.

Jurnal

Widagdo, H. (2011). Jurnal Ilmiah STIE MDP. Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Konsumen Membeli Komputer Pada PT. XYZ Palembang, 1(1), 1-10.

Website

Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia. (2016). Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia. Diperoleh dari https://www.dropbox.com/s/g9rlzkulfr15cgp/Data-statistik-pengguna-internet-indonesia-2016-APJII.pdf?dl=0 , diakses pada 3 Januari 2017

Badan Pusat Statistik Kota Tebing Tinggi. (2017). Tebing Tinggi Dalam Angka 2017 . Tebing Tinggi: BPS Kota Tebing Tinggi. Diperoleh dari https://tebingtinggikota.bps.go.id/backend/pdf_publikasi/Tebing-Tinggi-Dalam-Angka-2017.pdf, diakses pada 3 Januari 2017

Harian Andalas. (2017). Satu Abad Kota Tebing Tinggi, Mampukah Manfaatkan Sebagai "Segi Tiga Emas"?. Diperoleh dari https://harianandalas.com/sumatera-utara/satu-abad-kota-tebing-tinggi-mampukah-manfaatkan-sebagai-segi-tiga-emas, diakses pada 12 Maret 2018

Jurnal Pemerintahan. (2017). Tebing Tinggi Menuju Kota MICE. Diperoleh dari http://jurnalpemerintahan.com/tebing-tinggi-menuju-kota-mice/ ,diakses pada 1 Januari 2017

Kementrian Dalam Negeri. (2016). Kabupaten Kota Tebing Tinggi. Diperoleh dari http://www.kemendagri.go.id/pages/profil-daerah/kabupaten/id/12/name/sumatera-utara/detail/1276/kota-tebing-tinggi, diakses pada 3 Desember 2017.

Published
2019-10-31